İHA İTHAL TEKNİK UYGUNLUK BAŞVURULARI HAKKINDA ÖNEMLİ DUYURU

Günümüzde kullanımı gittikçe artan genelde drone olarak ifade edilen İHA'ları yurtdışından temin eden kullanıcıların teknik uygunluk başvurularını SHGM yapmaları gerekmektedir.  Bu kapsamda başvuruların nasıl yapılacağına dair SHGM tarafından önemli bir duyuru yapılmıştır. Takas Sistemi üzerinden yapılmayan ödemeler için hizmet verilmeyecek ve teknik uygunluk başvurusu uygun değerlendirilmeyecektir.

 

Başvuru Nasıl Yapılır?

 

İHA İthal Teknik Uygunluk Başvuruların kabul eden SHGM, bu işlemin nasıl yapılacağı konusunda önemli bir duyuru yayınlamıştır. Duyuruda İHA İthal Tenik Uygunluk Başvularını adım adım anlatmakta böylece kullanıcılara yol göstermektedir. Duyuru şu şekildedir.

 

Bilindiği üzere Genel Müdürlüğümüze yapılan İHA İthal Teknik Uygunluk Başvuruları için başvuru sahipleri, Genel Müdürlüğümüz hizmet tarifesine göre hizmet bedeli ödemektedirler. Bu kapsamda;

 

5431 Sayılı "Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun'un 26 ncı maddesi hükümlerine göre Genel Müdürlük Hizmet Tarifesinde yer alan bedeller 01.12.2017 tarihinden itibaren Genel Müdürlük "Hizmet Tarife Ödeme Sisteminden " (https://takas.shgm.gov.tr) öncelikle tahakkuk fişi oluşturularak ödeme işlemi yapılacaktır.

 

Ödeme işlemi sırasında açıklama bölümüne Tahakkuk No eklenmesi zorunlu olup bu şekilde yapılmayan ödemeler için hizmet verilmeyecektir. Kurum olarak yapılan ödemelerden önce kayıt yapılması için muhasebe(at)shgm.gov.tr adresine

 

  1. Ticaret Sicil Belgesi,
  2. İmza Sirküleri,
  3. Kurumsal e-posta adresi,
  4. İletişim bilgileri ve
  5. Yetkili personel bilgilerinin

 

gönderilmesi gerekmektedir.

 

Uygulama ile ilgili soru, görüş ve önerilerinizi muhasebe(at)shgm.gov.tr adresine yazabilirsiniz.

 

Ayrıca Takas Sistemi üzerinden yapılmayan ödemeler için hizmet verilmeyecek ve teknik uygunluk başvurusu uygun değerlendirilmeyecektir !

 

Kaynak ve Başvuru: SHGM